[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 53-29 برگشت به فهرست نسخه ها
خودارزیابی روند تعالی شرکت در سری زمانی با تحلیل هزینه کیفیتی بر مبنای مدل تجمعی اراس مبتنی بر اطلاعات ترکیبی قطعی، فازی بازه‌ای (مطالعه موردی: صنعت سرامیک)
رضا شیخ ، هانیه‌ شامبیاتی
چکیده:   (2947 مشاهده)
هدف: بهبود مستمر یک اصل اولیه در مدیریت کیفیت جامع است که به تمام جنبه‌های سازمان، محصولات، فرایندها و حتی مدیریت شرکت توجه دارد. روند کیفیتی شرکت در برهه زمانی می‌تواند دستخوش تغییرات شود، در این زمینه، خودارزیابی عملکرد شرکت در زمان‌های متوالی می‌تواند آسیب‌شناسی از وضعیت شرکت داشته و نتایج واقعی‌تری را در اختیار مدیران قرار دهد. هدف این پژوهش خودارزیابی روند تعالی شرکت در سری زمانی با تحلیل هزینه کیفیتی می‌باشد.
روش‌شناسی: خودارزیابی بر مبنای مدل تجمعی اراس مبتنی بر اطلاعات ترکیبی قطعی، فازی بازه‌ای رویکردی جدید است که در این مقاله برای سنجش عملکرد کیفیتی یکی از شرکت‌های سرامیک در 32 مقطع زمانی انجام شده است. در این راستا بر مبنای هزینه‌های کیفیت یکی از شرکت‌های فعال در زمینه سرامیک، خودارزیابی با تکنیک آراس انجام گرفته است و از آنجا که تمام هزینه‌های کیفیت به صورت قطعی نمی‌باشد لذا از متغیرهای زبانی و اعداد فازی بازه‌ای برای این متغیرها استفاده شده است.
یافته‌ها: بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده عملکرد شرکت در دوره‌های 6 ماهه دوم سال‌های 83 و 81 با امتیاز 0/983 و 0/935 نسبت به سایر دوره‌ها بهتر بوده و 6 ماهه اول سال 90 و 6 ماهه دوم سال 95 بدترین عملکرد را داشته است.
نتیجه‌گیری: عملکرد شرکت در دوره‌های اخیر تقریبا نزولی بوده و نتایج تحقیق با فرضیات مدل PAF تطابق دارد. شرکت با سرمایه‌گذاری بیشتر در هزینه‌های پیشگیری و ارزیابی توانسته هزینه‌های شکست را کاهش دهد و فروش و سود بیشتری داشته باشد. در نتیجه شرکت باید با تحلیل مسائل مالی خود به روند سرمایه‌گذاری قبلی خود بر هزینه‌های کیفیتی باز گردد.
واژه‌های کلیدی: آراس، خودارزیابی، فازی بازه‌ای، هزینه کیفیت
متن کامل [PDF 1449 kb]   (611 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1397/8/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sheikh R, Shambayati H. Self-assessment of the Company's Excellence Trend in the Time Series by Analyzing the Quality Cost based on the ARAS Method using Definitive, Interval-Fuzzy Information (Case Study: Ceramic Industry). 3 2018; 1 (1) :29-53
URL: http://somjournal.ir/article-1-22-fa.html

شیخ رضا، شامبیاتی هانیه‌. خودارزیابی روند تعالی شرکت در سری زمانی با تحلیل هزینه کیفیتی بر مبنای مدل تجمعی اراس مبتنی بر اطلاعات ترکیبی قطعی، فازی بازه‌ای (مطالعه موردی: صنعت سرامیک) . فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (1) :29-53

URL: http://somjournal.ir/article-1-22-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645