[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 118-94 برگشت به فهرست نسخه ها
اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات با استفاده از تکنیک SWARA (مطالعه موردی: آژانس‌های هواپیمایی شهر بوشهر)
غلامرضا جمالی ، معصومه محمدی
چکیده:   (3689 مشاهده)
هدف: هدف از انجام این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات و نیز تعیین وزن و رتبه‌­بندی آنها در آژانس­‌های هواپیمایی شهر بوشهر می‌­باشد.
روش‌شناسی: ابتدا برای شناسایی معیارهای مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات، پیشینه پژوهش مورد مطالعه قرار گرفت و بر اساس آن ساختار سلسله مراتبی مسئله پژوهش طراحی گردید. این مطالعه به لحاظ هدف، در قالب پژوهش‌­های کاربردی، به لحاظ شیوه اجرای پژوهش، در زمره پژوهش­‌های پیمایشی- تحلیلی و برحسب افق زمانی از نوع مقطعی است. جامعه آماری این پژوهش تعداد 20 کارشناس از 13 آژانس هواپیمایی در شهر بوشهر می­‌باشد. از میان جامعه آماری مورد مطالعه تعداد 10 کارشناس به­‌عنوان نمونه آماری و به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. در این پژوهش با استفاده از تکنیک­ تصمیم‌­گیری چندمعیاره تحلیل نسبت ارزیابی وزن­‌دهی تدریجی (SWARA)، عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات وزن­‌دهی و رتبه‌­بندی می­‌شوند.
یافته‌ها: یافته­‌های حاصل از به­‌کارگیری روش SWARA، نشان داد که عوامل مرتبط با شناخت بازار و مشتری با وزن 0/36 در آژانس‌­های هواپیمایی در اولویت اول قرار دارد و به‌­عنوان یکی از اصلی‌­ترین عوامل جهت دستیابی به مزیت رقابتی و بهبود بهره‌­وری و سودآوری آژانس‌­های هواپیمایی شناخته شد. همچنین، عوامل راهبردی با وزن 0/26، عوامل فناورانه با وزن 0/17، عوامل عملیاتی با وزن 0/12 و عوامل سازمانی با وزن 0/90 رتبه‌­های دوم تا پنجم را بدست آوردند.
نتیجه‌گیری: نتایج بیانگر اولویت بالای عوامل مرتبط با شناخت بازار و مشتری از میان عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات در آژانس­‌های هواپیمایی شهر بوشهر می­‌باشد.   
واژه‌های کلیدی: زنجیره تأمین خدمات، روش تحلیل نسبت ارزیابی وزن‌دهی تدریجی، عوامل عملیاتی.
متن کامل [PDF 665 kb]   (736 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1397/8/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jamali G, Mohammadi M. Ranking Factors Affecting Services Supply Chain Using SWARA Technique (Case Study: Airline Agencies in Bushehr City) . 3 2018; 1 (1) :94-118
URL: http://somjournal.ir/article-1-25-fa.html

جمالی غلامرضا، محمدی معصومه. اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات با استفاده از تکنیک SWARA (مطالعه موردی: آژانس‌های هواپیمایی شهر بوشهر) . فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (1) :94-118

URL: http://somjournal.ir/article-1-25-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645