[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1397 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 91-75 برگشت به فهرست نسخه ها
تعیین عوامل مؤثر مهارت مکالمه ای مدیران در ارتباطات تجاری (مطالعه موردی مدیران فروش شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی استان گیلان)
ابراهیم عزتی لارسری ، بهنام عاشقی ، المیرا حضرتی
چکیده:   (4348 مشاهده)
هدف: مهارت مکالمه‌­ای در ارتباطات تجاری از اهمیت ویژه­ای برخوردار بوده و عوامل مختلف، مسئول ایجاد ارتباط صحیح در کسب ­وکار هستند. این پژوهش با هدف شناخت عوامل مؤثر در ارتباط مکالمه‌­ای مدیران فروش صورت پذیرفته است.
روش‌شناسی: مطالعه­‌ی حاضر مطالعه‌­ای توصیفی- تحلیلی به روش مقطعی است. جامعه‌­ی آماری پژوهش شامل مدیران فروش شرکت‌­های مواد غذایی و آشامیدنی استان گیلان بوده که تعداد 90 نفر از بین 176 نفر به‌عنوان نمونه به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌­اند. ابتدا با مروری بر آثار موجود، الگوی مفهومی مهارت مکالمه‌­ای طراحی گردید. سپس به‌منظور تعیین روایی محتوا، الگوی فرضی به گروه خبرگان 10 نفر ارائه شد. برای جمع­‌آوری اطلاعات از روش نمونه­‌گیری تصادفی و از پرسشنامه­‌ی مهارت مکالمه­‌ای مدیران در ارتباطات تجاری استفاده شده است. ابتدا پرسشنامه­ دارای 8 عامل و 70 شاخص بود که با نظرسنجی از گروه خبرگان، به 7 عامل و 42 شاخص اصلاح شد. سپس در اختیار صاحبان فرآیند قرار گرفت. پس از تعیین پایائی از روش آلفای کرونباخ، با استفاده از نرم افزار SPSS،  0/917 به دست آمد.
یافته‌ها: ارائه­‌ی الگویی با 4 عامل (فردی، اجتماعی، بینا فردی و عاطفی) و 20 شاخص (شیوایی بیان، اجتناب از اهانت، مهارت در برقراری ارتباط و ...).
نتیجه‌گیری: از یافته­‌های این پژوهش نتیجه گرفته می‌­شود مهارت­‌های مکالمه‌­ای در ارتباطات تجاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و داشتن شاخص­‌های به دست آمده می­‌تواند در میزان فروش و موفقیت مدیران بازرگانی و فروش شرکت­‌ها مفید واقع شود.
واژه‌های کلیدی: ارتباط مؤثر، مهارت مکالمه‌ای، ارتباطات تجاری، مهارت‌های مدیران
متن کامل [PDF 669 kb]   (1177 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: توسعه فرصت‌های کسب و کار در حوزه خدمات
انتشار: 1398/6/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ezzati Larsari E, Asheghi B, Hazrati E. Determining the Effective Factors of conversational skills of managers in business Communications. 3 2018; 1 (2) :75-91
URL: http://somjournal.ir/article-1-33-fa.html

عزتی لارسری ابراهیم، عاشقی بهنام، حضرتی المیرا. تعیین عوامل مؤثر مهارت مکالمه ای مدیران در ارتباطات تجاری (مطالعه موردی مدیران فروش شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی استان گیلان). فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (2) :75-91

URL: http://somjournal.ir/article-1-33-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645