[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 57-54 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر باز بودن«تکنولوژی ـ سازمان ـ محیط» و تولید مشترک خدمات بر عملکرد دفاتر خدمات گردشگری با نقش تعدیل گری آمادگی منابع دیجیتال
مصطفی ابراهیم پور ازبری ، سعید پورعسکرپرست ، یعقوب ممبینی
چکیده:   (3120 مشاهده)
هدف: امروزه سازمان‌ها به واسطه فشار رقابتی مربوط به انطباق مکرر و مداوم با یک محیط جهانی پیچیده، پویا و بسیار مرتبط به هم دست به اقدام­های مختلفی می‌­زنند. در این میان، همکاری و تولید مشترک خدمات یک روش رایج در میان سازمان­‌های امروزی است؛ لذا بسیاری از سازمان‌های خدماتی، فرآیندهای ایجاد ارزش خود را از طریق استفاده از انواع گوناگون همکاری، از بسته به باز تبدیل نموده‌اند. در این پژوهش تأثیر باز بودن «تکنولوژی- سازمان – محیط» و تولید مشترک خدمات بر عملکرد با نقش تعدیل‌گری آمادگی منابع دیجیتال بررسی شده است.
روش­‌شناسی: داده‌­های پژوهش از دفاتر خدمات گردشگری استان گیلان گردآوری شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی بوده که اطلاعات از طریق پرسش‌نامه جمع‌آوری شده و برای تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری و الگوریتم حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شده است.
یافته‌­ها: نتایج این پژوهش نشان داد که علاوه بر تأیید تأثیر باز بودن «تکنولوژی- سازمان محیط»" بر تولید مشترک خدمات، تأثیر آن بر عملکرد شرکت نیز مورد تأیید قرار گرفت. همچنین تأثیر تعدیل‌­گری دسترسی/غنای فرآیند بر تولید مشترک خدمات و عملکرد مورد تأیید قرار گرفت و تأثیر تعدیل‌گری دسترسی/غنای دانش بر تولید مشترک خدمات و عملکرد مورد تأیید قرار نگرفته است.
واژه‌های کلیدی: "، تکنولوژی-سازمان-محیط"، تولید مشترک خدمات، عملکرد دفاتر خدمات گردشگری، آمادگی منابع دیجیتال.
متن کامل [PDF 842 kb]   (661 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1397/8/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimpour Azbari M, Pooraskarparast S, Mombini Y. The Impact of the Open Status of "Technology Organization-Environment" and Mutual Service Production on the Performance of Tourism Offices with the Mediating Role of Digital Resources Preparedness. 3 2018; 1 (1) :54-57
URL: http://somjournal.ir/article-1-23-fa.html

ابراهیم پور ازبری مصطفی، پورعسکرپرست سعید، ممبینی یعقوب. تأثیر باز بودن«تکنولوژی ـ سازمان ـ محیط» و تولید مشترک خدمات بر عملکرد دفاتر خدمات گردشگری با نقش تعدیل گری آمادگی منابع دیجیتال. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (1) :54-57

URL: http://somjournal.ir/article-1-23-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.11 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645