هدف: امروزه سازمانها به واسطه فشار رقابتی مربوط به انطباق مکرر و مداوم با یک محیط جهانی پیچیده، پویا و بسیار مرتبط به هم دست به اقدامهای مختلفی میزنند. در این میان، همکاری و تولید مشترک خدمات یک روش رایج در میان سازمانهای امروزی است؛ لذا بسیاری از سازمانهای خدماتی، فرآیندهای ایجاد ارزش خود را از طریق استفاده از انواع گوناگون همکاری، از بسته به باز تبدیل نمودهاند. در این پژوهش تأثیر باز بودن «تکنولوژی- سازمان – محیط» و تولید مشترک خدمات بر عملکرد با نقش تعدیلگری آمادگی منابع دیجیتال بررسی شده است. روششناسی: دادههای پژوهش از دفاتر خدمات گردشگری استان گیلان گردآوری شده است. روش پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی بوده که اطلاعات از طریق پرسشنامه جمعآوری شده و برای تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری و الگوریتم حداقل مربعات جزئی (PLS) استفاده شده است. یافتهها: نتایج این پژوهش نشان داد که علاوه بر تأیید تأثیر باز بودن «تکنولوژی- سازمان –محیط»" بر تولید مشترک خدمات، تأثیر آن بر عملکرد شرکت نیز مورد تأیید قرار گرفت. همچنین تأثیر تعدیلگری دسترسی/غنای فرآیند بر تولید مشترک خدمات و عملکرد مورد تأیید قرار گرفت و تأثیر تعدیلگری دسترسی/غنای دانش بر تولید مشترک خدمات و عملکرد مورد تأیید قرار نگرفته است.
Ebrahimpour Azbari M, Pooraskarparast S, Mombini Y. The Impact of the Open Status of "Technology Organization-Environment" and Mutual Service Production on the Performance of Tourism Offices with the Mediating Role of Digital Resources Preparedness. 3 2018; 1 (1) :54-57 URL: http://somjournal.ir/article-1-23-fa.html
ابراهیم پور ازبری مصطفی، پورعسکرپرست سعید، ممبینی یعقوب. تأثیر باز بودن«تکنولوژی ـ سازمان ـ محیط» و تولید مشترک خدمات بر عملکرد دفاتر خدمات گردشگری با نقش تعدیل گری آمادگی منابع دیجیتال. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (1) :54-57