هدف: هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جنسیت برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده بر وفاداری با توجه به نقش رضایت و اعتماد در شبکه اجتماعی اینستاگرام است. روش شناسی: این تحقیق از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی- توسعه ای و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در تهران تشکیل میدهند که دنبال کننده صفحات برند مارال چرم می باشند که نمونه ها به روش غیراحتمالی در دسترس شرکت انتخاب شدند. برای اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شده است. برای آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته ها و نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که از آنجایی که در همهفرضیه ها سطح معناداری پایین تر از 0.01 می باشد و میزان t در همه فرضیه ها از مقدار بحرانی 1.96 بالاتر است، بنابراین تمامی فرضیه های پژوهش تأیید می شود. اما میزان تأثیرگذاری بصورت یکسان نبوده است. نتایج این تحقیق می تواند برای کسب و کارهایی که تمایل به استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش وفاداری مشتریان که منتج به اعتماد از طرف آنان می شود، توصیه های اجرایی به منظور بهره برداری لازم جهت تحقق اهداف توسعه ای آنان ارائه نماید.
Khodadad Hosseini H, khoshakhlagh M. The Impact of Brand Gender and Consumer-Based Brand Equity on Loyalty with the Role of Satisfaction and Trust (Case Study: Instagram Social Network). 3 2019; 1 (4) :70-88 URL: http://somjournal.ir/article-1-53-fa.html
خداداد حسینی حمید، خوش اخلاق مهدی. بررسی تأثیر جنسیت برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده بر وفاداری با توجه به نقش رضایت و اعتماد(مطالعه موردی: شبکه اجتماعی اینستاگرام). فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (4) :70-88