TY - JOUR T1 - The Impact of Workshop Service Improvement on Customer Satisfaction Improvement and the Mediated Effect of Perceived Justice and Emotion on Client Loyalty (Case Study: Central Workshop of South Pars Refinery - Assaluyeh) TT - تاثیر نقص خدمات کارگاهی در بهبود خدمات با رضایت مشتری و اثر میانجی عدالت و احساسات ادراک شده بر وفاداری ارباب رجوع (مـورد مطالعه: کارگاه مرکـزی پالایشـگاه چهارم پارس جنوبـی – عسلویه) JF - somjournal JO - somjournal VL - 1 IS - 3 UR - http://somjournal.ir/article-1-41-fa.html Y1 - 2019 SP - 22 EP - 43 KW - Failure and Improvement of Services KW - Customer Satisfaction KW - Client loyalty KW - Perceived Justice KW - Emotions N2 - هدف: با توجه به این که امروزه شرکت‌های خدماتی بسیاری در حال فعالیت هستند و هدف همه ان‌ها جذب مشتریان با ایجاد احساس رضایت مندی و وفاداری در آن‌ها است یکی از راه کارهایی که می‌توان به عنوان راه گشای این مساله بیان کرد بهبود در ارائه خدمات ارائه شده و رفع نواقصات در نوع خدمات است که به طور مستقیم با وفاداری مشتریان در ارتباط است. روش‌شناسی: جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل تعداد نامحدود از متقاضیان است که با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر مشتریان و نمایندگان شرکت‌های صنعتی و تابع خدمات کارگاه مرکزی به عنوان نمونه انتخاب ‌شده‌اند که با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته روایی آن توسط 15 تن از مهندسان تعمیرات و نگهداری مورد تائید قرار گرفته است. یافته‌ها: یافته‌های برگرفته از خروجی نرم افزار نشان می‌دهد که نقص خدمات بر بهبود خدمات، بهبود خدمات برعدالت ادراک شده و رضایت، عدالت ادراک شده بر احساسات و وفاداری و رضایت؛ احساسات ادراک شده با نقش میانجی رضایت بروفاداری، رضایت پس از بهبود بروفاداری، رابطه موثر و معناداری وجود دارد ولی احساسات ادراک شده بر وفاداری تاثیر معناداری ندارد. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش منبع علمی با ارزشی برای شرکت‌های بازاریابی و خدمات صنعتی ارائه می‌دهد. M3 ER -