هدف:هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی عوامل موثر بر بهره وری سازمانهای آموزشی و استفاده کارآموزان از آموزشهای الکترونیکی در مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته رشت میباشد. روششناسی: این پژوهش از نوع تحقیق توصیفی – پیمایشی بوده و از نظر هدف نیز جزء تحقیقات کاربردی طبقه بندی میگردد. همچنین به دلیل این که به بررسی رابطه میان متغیرها میپردازد از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی است. یافتهها:نتایج این پژوهش نشان داد که بین توانایی رسانه (با t آماری 6/106 و ضریب مسیر 0/432)، روابط اجتماعی (با t آماری 3/336 و ضریب مسیر 0/129)، تجربه رسانه (با t آماری 2/015 و ضریب مسیر 0/092)، رفتار پذیرش ICT (با t آماری 8/189 و ضریب مسیر 0/396)، سواد اطلاعاتی (با t آماری 62/665 و ضریب مسیر 0/09) و مهارت دیجیتال (با t آماری 3/432 و ضریب مسیر 0/152) با بهره وری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. نتیجهگیری:نتایج این پژوهش حاکی از آن بود که بین توانایی رسانه، روابط اجتماعی، تجربه رسانه، رفتار پذیرش ICT، سواد اطلاعاتی و مهارت دیجیتال با بهره وری در مرکز آموز مهارتهای پیشرفته شهر رشت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
piroolia F, Faridi Masoule M, Hematinejad M A. Investigating the Affecting Factors on Productivity in Educational Organizations and Using Trainees Using Electronic Education (Case Study: Rasht Advanced Skills Training Center). 3 2019; 1 (3) :104-131 URL: http://somjournal.ir/article-1-35-fa.html
پیرو اولیاء فاطمه، فریدی ماسوله مرضیه، همتی نژاد مهرعلی. بررسی عوامل موثر بر بهرهوری سازمانهای آموزشی واستفاده کارآموزان از آموزشهای الکترونیکی (مورد مطالعه: مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته رشت). فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (3) :104-131