:: دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 65-44 برگشت به فهرست نسخه ها
تأثیر استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر قصد رفتار خرید در کاربران شبکه اجتماعی دیجی کالا
فهیمه مهدوی هندخاله ، نرگس دل افروز
چکیده:   (3475 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر قصد رفتار خرید با تأکید بر ریسک ادراک شده و اعتماد مشتری در شبکه اجتماعی دیجی کالا می‌­باشد.
روش‌شناسی: این تحقیق، از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده­‌ها از نوع تحقیقات توصیفی و به لحاظ روش تحقیق از نوع تحقیق میدانی است. جامعه آماری در این پژوهش مشتمل بر کلیه مشتریان شبکه اجتماعی دیجی کالا می­باشد. تعداد 384 نفر به روش نمونه­‌گیری غیراحتمالی در­دسترس انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده‌­ها از نرم افزارهای SPSS 23 وPLS 2  استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج تحقیق حاکی از آن است که استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر ریسک قیمت محصول، ریسک امنیت فروشنده وب و کیفیت محصول تأثیر دارد. همچنین ریسک­های قیمت محصول، ریسک‌­های کیفیت محصول و ریسک­‌های امنیت فروشنده وب بر اعتماد مشتری محصول تأثیر دارند و سرانجام، اعتماد مشتری به خدمات آنلاین فروشنده بر قصد خرید آنلاین تأثیر می‌­گذارد.
نتیجه‌گیری: از یافته­‌های این پژوهش نتیجه گرفته می­‌شود که توجه به استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب در کاهش ریسک‌­های درک شده مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و درنظر گرفتن پیشنهادات این پژوهش جهت افزایش اعتماد به خدمات فروشنده وب و قصد خرید می‌تواند برای خرده‌­فروشان آنلاین سودمند واقع شود.
واژه‌های کلیدی: استراتژی بازاریابی خدمات، قصد خرید، ریسک ادراک شده، اعتماد مشتری، فروشگاه آنلاین
متن کامل [PDF 411 kb]   (911 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: استراتژی‌های بازاریابی و تحقیقات بازار در مدیریت خدمات
انتشار: 1399/4/9


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها