بررسی تأثیر جنسیت برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده بر وفاداری با توجه به نقش رضایت و اعتماد(مطالعه موردی: شبکه اجتماعی اینستاگرام)
|
حمید خداداد حسینی ، مهدی خوش اخلاق |
|
|
چکیده: (965 مشاهده) |
هدف: هدف از این پژوهش بررسی تأثیر جنسیت برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده بر وفاداری با توجه به نقش رضایت و اعتماد در شبکه اجتماعی اینستاگرام است.
روش شناسی: این تحقیق از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی- توسعه ای و از نظر روش گردآوری دادهها از نوع پیمایشی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را کاربران شبکه اجتماعی اینستاگرام در تهران تشکیل میدهند که دنبال کننده صفحات برند مارال چرم می باشند که نمونه ها به روش غیراحتمالی در دسترس شرکت انتخاب شدند. برای اندازهگیری متغیرها از پرسشنامه استاندارد استفاده گردید. دادهها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی تجزیه و تحلیل شده است. برای آزمون فرضیهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شد.
یافته ها و نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد که از آنجایی که در همه فرضیه ها سطح معناداری پایین تر از 0.01 می باشد و میزان t در همه فرضیه ها از مقدار بحرانی 1.96 بالاتر است، بنابراین تمامی فرضیه های پژوهش تأیید می شود. اما میزان تأثیرگذاری بصورت یکسان نبوده است. نتایج این تحقیق می تواند برای کسب و کارهایی که تمایل به استفاده از رسانه های اجتماعی برای افزایش وفاداری مشتریان که منتج به اعتماد از طرف آنان می شود، توصیه های اجرایی به منظور بهره برداری لازم جهت تحقق اهداف توسعه ای آنان ارائه نماید.
|
|
واژههای کلیدی: جنسیت برند، ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده، وفاداری، رضایت، اعتماد، مارال چرم |
|
متن کامل [PDF 328 kb]
(284 دریافت)
|
نوع مطالعه: كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژیهای بازاریابی و تحقیقات بازار در مدیریت خدمات انتشار: 1401/1/16
|
|
|
|