Journal of Services Operation Management
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات
3
Literature & Humanities
http://somjournal.ir
1
admin
9
10
8
7
14
8888
13
fa
jalali
1398
2
1
gregorian
2019
5
1
1
3
online
1
fulltext
fa
نقش سیگمای انسانی در بهبود عملکرد سازمان های ورزشی
The role of human sigma in improving the performance of sports organizations
منابع انسانی و رفتار سازمانی در مدیریت خدمات
كاربردي
Applicable
<strong><span style="font-family:B Nazanin;">هدف:</span></strong> <span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">بررسی نقش سیگمای انسانی در بهبود عملکرد سازمانهای ورزشی. </span></span><br>
<strong><span style="font-family:B Nazanin;">روش</span></strong><strong><span dir="LTR"><span style="font-family:Times New Roman,serif;"><span style="font-size:9.0pt;">­</span></span></span></strong><strong><span style="font-family:B Nazanin;">شناسی:</span></strong> <span style="color:black;"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">با استفاه از جدول انتخاب نمونه مورگان، 560 نفر (380 ورزشکار و 180 عوامل اجرایی) به شکل خوشه­ای انتخاب و نمونه­های این تحقیق را تشکیل دادند. برای جمع آوری اطلاعات از </span></span></span><span style="color:black;"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از از تحلیل عاملی تأییدی برای برازش الگو استفاده شد. برای آزمون فرضیه­های تحقیق از آزمون کلموگراف اسمیرونف برای تشخیص توزیع طبیعی داده­ها استفاده شد. همچنین جهت تعیین ارتباط بین متغیرها از آزمون همبستگی اسپیرمن و آزمون کروسکال والیس استفاده شد. به منظور تحلیل اطلاعات در این تحقیق از نرم افزار </span></span></span><span dir="LTR"><span style="color:black;"><span style="font-family:Times New Roman,serif;"><span style="font-size:10.0pt;"> SPSS 24</span></span></span></span><span style="color:black;"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">بهره گرفته شد</span></span></span><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">.</span></span><br>
<strong><span style="font-family:B Nazanin;">یافتهها:</span></strong> <span style="color:black;"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">تحلیل عاملی پرسش­نامه­های مشارکت مشتریان، </span></span></span><span style="color:black;"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;">چهار</span></span></span><span style="color:black;"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;"> عامل، مشارکت کارکنان، سه عامل و عملکرد، چهار عامل را نشان داد و</span></span></span><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;"> ضریب پایایی متغیرهای پرسش­نامه از0/91 تا 0/96 متغیر بود. برای تحلیل داده­ها از ضریب همبستگی مناسب و تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرم ­افزار تحلیل آماری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، بین سیگمای انسانی، عملکرد، مشارکت کارکنان، مشارکت مشتری رابطه معناداری وجود دارد.</span></span><br>
<strong><span dir="RTL"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:11.0pt;">نتیجهگیری:</span></span></span></strong><span dir="RTL"><span style="font-family:B Nazanin;"><span style="font-size:12.0pt;"> لازم است سازمان­های ورزشی از روش سیگمای انسانی برای بهبود فرایند مدیریت کارکنان و مشتریان در درون سازمان استفاده کنند تا موفقیت مالی، رشد سریع تر سازمان ورزشی، مشارکت انسانی و تمرکز هزینه را در پی داشته باشد.</span></span></span>
<strong>Aim:</strong> The objective of this study was to investigate the role of human sigma in improving the performance of sports organizations.<br>
<strong>Methodology:</strong> Based on Morgan sampling table, 560 individuals (380 athletes and 180 executives) were selected by cluster sampling. Questionnaires were used to collect the data. Confirmatory factor analysis was run to fit the model. To test the research hypotheses, the Kolmogorov-Smirnov test was first employed to identify the normal distribution of the data. Spearman correlation test and Kruskal-Wallis test were also run to determine the relationship between the variables. SPSS 24 software was used to analyze the collected data.<br>
<strong>Results:</strong> Factor analysis of customer participation, employee participation and performance questionnaires showed four, three, and four factors, respectively. Reliability coefficients of the questionnaire variables ranged from .91 to .96. The data were analyzed using an appropriate correlation coefficient and structural equation analysis. The results showed that there is a significant relationship between human sigma, performance, employee participation, and customer participation.<span dir="RTL"></span><br>
<strong>Conclusion:</strong> Sport organizations need to use the human sigma method to improve the process of managing employees and customers within the organization in order to achieve financial success, faster growth of the sports organization, human participation and cost concentration.
سیگمای انسانی, عملکرد, باشگاه های تناسب اندام
Human Sigma, Performance, Fitness Clubs
86
103
http://somjournal.ir/browse.php?a_code=A-10-47-1&slc_lang=fa&sid=1
parvin
bagherpour
پروین
باقرپور
olkaa.bagherpour@gmail.com
1003194753284600253
1003194753284600253
Yes
mansour
karnia shafaroud
منصور
کارنیا شفارود
M.karnia@yahoo.com
1003194753284600254
1003194753284600254
No
University of Mehrastan
دانشگاه مهرآستان