[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1397 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 74-57 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی و رتبه بندی اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت پخش ایران
مریم دانشمند مهر ، مرتضی فرحناک صیقلانی
چکیده:   (3595 مشاهده)

هدف: پژوهش حاضر بررسی میزان اهمیت هر یک از عناصر آمیخته بازار یابی خدمات (8P) در صنعت پخش کشور و رتبه بندی هریک از عناصر با توجه به اهمیت و میانگین بدست آمده میباشد.
روش‌شناسی: تحقیق حاضر ازنظر طبقه بندی تحقیقات با توجه به اهداف آنها، در زمره تحقیقات با ماهیت توصیفی قرار دارد. جامعه آماری این تحقیق پرسنل فروش و مدیران ارشد شرکت‌های پخش سراسری بوده که طبق اطلاعات تهیه شده از انجمن پخش کشور در مجموع 1100 نفر می‌باشند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 162 نفر به عنوان نمونه انتخاب گردیدند. در مجموع با مصاحبه و نظر خواهی با چند تن از مدیران ارشد صنعت پخش و اساتید دانشگاه برای هر یک از عناصر (8P) آیتم هایی شناسایی گردید که به طور کل تعداد 34 آیتم را تشکیل داد و در غالب یک پرسشنامه در اختیار جامعه نمونه آماری قرار گرفت. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS مورد ارزیابی قرار گرفت و هر آیتم با استفاده از فرمول شاخص های پر اهمیت صنعت امتیاز دهی گردید و با استفاده از آزمون فریدمن عناصر (8P) رتبه بندی گردید.
یافته‌ها: پیرو واکاوی داده ها میزان اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت پخش کشور بررسی گردید و عنصر محصول با میانگین 88/3 از نظر اهمیت رتبه اول و عنصر بهروری و کیفیت با میانگین 25/3 از نظر اهمیت در رتبه آخر قرار گرفتند.
نتیجه‌گیری: فعالان صنعت پخش می‌توانند با توجه به نتایج پژوهش فوق از عناصر آمیخته بازاریابی برای تعیین استراتژی های بازاریابی سازمان استفاده نموده وبا توجه به رتبه بندی انجام شده میزان اهمیت هر کدام از عناصر را در ایجاد استراتژی های خود مدنظر قرار دهند.

واژه‌های کلیدی: صنعت پخش، آمیخته بازاریابی، عناصر آمیخته بازاریابی خدمات (8P)
متن کامل [PDF 1379 kb]   (2815 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |
انتشار: 1398/6/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Daneshmand-Mehr M, farahnak_sighlani M. Evaluation and ranking of the importance of the mixing elements of marketing services in distributing industry of Iran. . 3 2018; 1 (2) :57-74
URL: http://somjournal.ir/article-1-30-fa.html

دانشمند مهر مریم، فرحناک صیقلانی مرتضی. ارزیابی و رتبه بندی اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت پخش ایران . فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (2) :57-74

URL: http://somjournal.ir/article-1-30-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645