[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 21-1 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی نوآوری راهبردی برای کسب و کارهای گردشگری محلی (مطالعه موردی استان گیلان)
یوسف محمدکریمی ، رضا اسماعیل پور
چکیده:   (2596 مشاهده)
هدف: هدف این پژوهش، تدوین الگویی برای کسب و کارهای گردشگری محلی در راستای دستیابی به نوآوری راهبردی در این حوزه می‌باشد.
روش شناسی: این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی و رویکرد اکتشافی انجام‌گرفته است. جامعه آماری پژوهش، مدیران و کارشناسان با سابقه بالای 10 سال شرکت توسعه گردشگری استان گیلان بودند که در ابتدا، با 23 نفر از آن‌ها مصاحبه نیمه ساختار یافته به عمل آمد و سپس پرسشنامه‌هایی دربرگیرنده اطلاعات استخراج‌شده از مدل پژوهش در میان 141 نفر از مدیران و کارشناسان آژانس‌های مسافرتی استان گیلان به‌صورت تصادفی توزیع گردید. تجزیه‌وتحلیل داده‌های کیفی به روش تئوری بنیادی و داده‌های حاصل از پرسشنامه نیز به روش تحلیل عاملی بوده است. به منظور بررسی روایی، بر اساس معیارهای کرسول مقایسه ای میان مدل پارادایمی این پژوهش با مدل‌های قبلی انجام گرفت. برای تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه از نرم افزار MAXQDA10 و برای تحلیل داده‌های حاصل از پرسشنامه از نرم افزار  SPSS21و لیزرل استفاده شد.
یافته‌ها: در فرایند تجزیه و تحلیل مصاحبه‌ها، 32 مفهوم اولیه در حوزه نوآوری کدگذاری باز گردید. سپس، در کدگذاری محوری براساس شباهت‌های موضوعی 12 مفهوم اصلی و نهایتا 5 مقوله در قالب یک الگوی پارادایمی قرار گرفت و سپس، در مرحله پژوهش کمی مدل پس از آزمون، تأیید گردید.
نتیجه گیری: نتایج بدست آمده نشان داد که ظرفیت دانش افزایی شرکت‌های گردشگری از طریق مؤلفه‌های نوآوری‌های باز ، قابلیت پویایی مبنی بر دانش، کاربرد دانش از منابع خارجی، مهارت‌های اولیه و تجربه و ساختار ارتباطات و انتشار دانش، به نوآوری راهبردی منجر می‌گردد.
واژه‌های کلیدی: گردشگری محلی، نوآوری راهبردی، رویکرد اکتشافی، گیلان
متن کامل [PDF 354 kb]   (684 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: توسعه فرصت‌های کسب و کار در حوزه خدمات
انتشار: 1399/4/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mohammadkarimi Y, Esmaeilpour R. Strategic Innovation Model for Local Tourism Businesses (Case Study of Guilan Province). 3 2019; 1 (3) :1-21
URL: http://somjournal.ir/article-1-39-fa.html

محمدکریمی یوسف، اسماعیل پور رضا. الگوی نوآوری راهبردی برای کسب و کارهای گردشگری محلی (مطالعه موردی استان گیلان). فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (3) :1-21

URL: http://somjournal.ir/article-1-39-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.14 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645