هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر قصد رفتار خرید با تأکید بر ریسک ادراک شده و اعتماد مشتری در شبکه اجتماعی دیجی کالامیباشد. روششناسی: این تحقیق، از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر نحوه گردآوری دادهها از نوع تحقیقات توصیفی و به لحاظ روش تحقیق از نوع تحقیق میدانی است. جامعه آماری در این پژوهش مشتمل بر کلیه مشتریان شبکه اجتماعیدیجی کالا میباشد. تعداد 384 نفر به روش نمونهگیری غیراحتمالی دردسترس انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزارهای SPSS 23 وPLS 2 استفاده شد. یافتهها: نتایج تحقیق حاکی از آن است که استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر ریسک قیمت محصول، ریسک امنیت فروشنده وب و کیفیت محصول تأثیر دارد. همچنین ریسکهای قیمت محصول، ریسکهای کیفیت محصول و ریسکهای امنیت فروشنده وب بر اعتماد مشتری محصول تأثیر دارند و سرانجام، اعتماد مشتری به خدمات آنلاین فروشنده بر قصد خرید آنلاین تأثیر میگذارد. نتیجهگیری: از یافتههای این پژوهش نتیجه گرفته میشود که توجه به استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب در کاهش ریسکهای درک شده مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و درنظر گرفتن پیشنهادات این پژوهش جهت افزایش اعتماد به خدمات فروشنده وب و قصد خرید میتواند برای خردهفروشان آنلاین سودمند واقع شود.
Mahdavi Hendkhaleh F, Delafrooz N. Influence of Web Seller Service Marketing Strategy on Purchase Intention on Digikala Social Network Users. 3 2019; 1 (3) :44-65 URL: http://somjournal.ir/article-1-42-fa.html
مهدوی هندخاله فهیمه، دل افروز نرگس. تأثیر استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر قصد رفتار خرید در کاربران شبکه اجتماعی دیجی کالا. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (3) :44-65