[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 19-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر عوامل موفقیت سامانه مدیریت دانش بر استفاده واقعی فناوری اطلاعات پرستاران شاغل بیمارستان‌های رشت
پرویز احمدی ، مهرعلی همتی نژاد ، زهرا صبوری ماسوله
چکیده:   (1049 مشاهده)
هدف: ارائه خدمات برتر توسط پرستاران، متأثر از دانش و تجربیاتی است که در ارائه مراقبت پرستاری از آن بهره‌­مند هستند. فناوری اطلاعات به طور گسترده برای تسهیل مدیریت این دانش در سازمان‌های بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پژوهش با هدف شناسایی پذیرش استفاده از خدمات الکترونیکی توسط کارمندان انجام شده است و توسعه مدل موفقیت سامانۀ مدیریت دانش به وسیله مدل پذیرش فناوری اطلاعات(تم)[1] برای بررسی تأثیر کیفیت محتوای دانش و کیفیت سامانه مدیریت دانش بر استفاده واقعی فناوری اطلاعات در جهت تسهیم دانش در پرستاران بوده است.
روش­‌‌شناسی: مطالعه حاضر از تکنیک مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. برای این منظور از طریق ابزار پرسشنامه، از میان 750 پرستار بیمارستان خصوصی شهر رشت (بیمارستان آریا، گیل، فامیلی، پارس)، نمونه­‌ای متشکل از 254 پرستار، اقدام به جمع­‌آوری داده­‌ها شد.  داده­‌های جمع‌­آوری شده با استفاده از نرم‌­افزارهای SPSS و SMART PLS2 مورد پردازش قرار گرفتند.
یافته­‌ها: نتایج تحلیل و برازش مدل پژوهش نشان داد که کیفیت محتوای دانش با استفاده از متغیرهای سودمندی ادراک شده و رضایت کاربر و قصد استفاده واقعی از فناوری اطلاعات رابطه مستقیم و مثبت دارد ولی کیفیت سامانه مدیریت دانش بر رضایت کاربر اثر مستقیم و معکوس دارد.
نتیجه­‌گیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که از بین دو عامل سامانه‌­ای مدیریت دانش، عامل کیفیت محتوای دانش بر قصد استفاده کاربران از فناوری اطلاعات تأثیر دارد.

[1].TAM (Technology Acceptance Model)
واژه‌های کلیدی: کیفیت محتوای دانش، تسهیم دانش، موفقیت، مدل پذیرش فناوری اطلاعات، سامانه مدیریت دانش
متن کامل [PDF 294 kb]   (288 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری خدمات
انتشار: 1401/1/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ahmadi P, Hemmati Nejad M, Sabouri Masoule Z. The Effect of Knowledge Management System Success Factors on the Real Use of Information Technology in Nurses Working in Rasht Hospitals. 3 2019; 1 (4) :1-19
URL: http://somjournal.ir/article-1-48-fa.html

احمدی پرویز، همتی نژاد مهرعلی، صبوری ماسوله زهرا. بررسی تأثیر عوامل موفقیت سامانه مدیریت دانش بر استفاده واقعی فناوری اطلاعات پرستاران شاغل بیمارستان‌های رشت. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (4) :1-19

URL: http://somjournal.ir/article-1-48-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645