هدف: ارائه خدمات برتر توسط پرستاران، متأثر از دانش و تجربیاتی است که در ارائه مراقبت پرستاری از آن بهرهمند هستند. فناوری اطلاعات به طور گسترده برای تسهیل مدیریت این دانش در سازمانهای بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. این پژوهش با هدف شناسایی پذیرش استفاده از خدمات الکترونیکی توسط کارمندان انجام شده است و توسعه مدل موفقیت سامانۀ مدیریت دانش به وسیله مدل پذیرش فناوری اطلاعات(تم)[1] برای بررسی تأثیر کیفیت محتوای دانش و کیفیت سامانه مدیریت دانش بر استفاده واقعی فناوری اطلاعات در جهت تسهیم دانش در پرستاران بوده است. روششناسی: مطالعه حاضر از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. برای این منظور از طریق ابزار پرسشنامه، از میان 750 پرستار بیمارستان خصوصی شهر رشت (بیمارستان آریا، گیل، فامیلی، پارس)، نمونهای متشکل از 254 پرستار، اقدام به جمعآوری دادهها شد. دادههای جمعآوری شده با استفاده از نرمافزارهای SPSS و SMART PLS2 مورد پردازش قرار گرفتند. یافتهها: نتایج تحلیل و برازش مدل پژوهش نشان داد که کیفیت محتوای دانش با استفاده از متغیرهای سودمندی ادراک شده و رضایت کاربر و قصد استفاده واقعی از فناوری اطلاعات رابطه مستقیم و مثبت دارد ولی کیفیت سامانه مدیریت دانش بر رضایت کاربر اثر مستقیم و معکوس دارد. نتیجهگیری: نتایج پژوهش حاکی از آن است که از بین دو عامل سامانهای مدیریت دانش، عامل کیفیت محتوای دانش بر قصد استفاده کاربران از فناوری اطلاعات تأثیر دارد.
Ahmadi P, Hemmati Nejad M, Sabouri Masoule Z. The Effect of Knowledge Management System Success Factors on the Real Use of Information Technology in Nurses Working in Rasht Hospitals. 3 2019; 1 (4) :1-19 URL: http://somjournal.ir/article-1-48-fa.html
احمدی پرویز، همتی نژاد مهرعلی، صبوری ماسوله زهرا. بررسی تأثیر عوامل موفقیت سامانه مدیریت دانش بر استفاده واقعی فناوری اطلاعات پرستاران شاغل بیمارستانهای رشت. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (4) :1-19