[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 4 - ( تابستان 1398 ) ::
جلد 1 شماره 4 صفحات 69-59 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاهی شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تکنیک داده کاوی
فریبا نظری ، قاسم مطور
چکیده:   (1054 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاه‌­های شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تکنیک داده کاوی بود.
روش‌شناسی: روش تحقیق، داده محور و پایه اصلی بر کشف دانش از سیستم اطلاعات مدیران ارشد شرکت ملی حفاری بنا نهاده شد. است. از استاندارد جهانی CRISP-DM جهت انجام فرایند تحقیق استفاده شد. جامعه پژوهش کلیه اطلاعات موجود در سیستم اطلاعات مدیران ارشد در رابطه با بخش خدمات در بازه زمانی 1390- 1397 برابر با 1.135.237 بود. داده‌­ها به کمک مدل­‌های داده کاوی مورد تحلیل قرار گرفت.
یافته‌ها: نتایج نشان داد بیش‌ترین نوع تماس یعنی بالاترین فراوانی طبقه مشکلات مربوط به گروه بهداشت سرویس بهداشتی و در زمره خدمات آشپرخانه بیشترین تعداد تماس‌­ها بوی نامطبوع در غذا بود. همچنین نرخ وجود مشکلات بهداشتی و عدم وجود سیستم های تهویه در کمپ ها عدم بهداشت راهروهای کمپ و اتاق ها، نبود ملحفه‌­ها و رو تختی­‌های تمیز، عدم بهداشت در آشپرخانه، ایراد در غذا، وجود بوی نامطبوع در غذا، عدم جمع‌­آوری زباله‌­ها، به موقع نبودن غذاها، اشکالات در منو، نبود وسایل بهداشتی در اتاق ها، تمیز نبودن غذاخوری، مشکل در سرویس‌­دهی، وجود ضایعات، نبود بهداشت اطراف کمپ، برنامه‌­ریزی نشدن مناسبت‌­ها، نبود آرامش اطراف کمپ‌­ها، آلوده بودن هوا، عدم رضایت کارکنان از مسئولین خدمات، نبود وسایل تمیزکننده، آب گرفتگی سرویس­‌های بهداشتی، نبود خدمات رفاهی در اتاق‌­های کمپ مانند تلویزیون و ...، مشکلات خدماتی برقی، ضعف خدمات خنک­ کننده‌­ها از جمله مشکلات اردوگاه­‌ها به شمار می‌­آیند.
نتیجه‌گیری: تکنیک داده کاوی روشی مناسب جهت بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاهی شرکت ملی حفاری ایران است.
واژه‌های کلیدی: تکنیک داده کاوی، سیستم اطلاعات مدیران ارشد، شرکت ملی حفاری ایران و کیفیت خدمات اردوگاهی.
متن کامل [PDF 205 kb]   (5515 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت خدمات
انتشار: 1401/1/16
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nazari F, matour G. Influence of senior managers information system on the quality of camp services of National Iranian Drilling Company using data mining technique. 3 2019; 1 (4) :59-69
URL: http://somjournal.ir/article-1-50-fa.html

نظری فریبا، مطور قاسم. بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاهی شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تکنیک داده کاوی. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (4) :59-69

URL: http://somjournal.ir/article-1-50-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 4 - ( تابستان 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645