هدف: هدف پژوهش حاضربررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاههای شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تکنیک داده کاوی بود. روششناسی: روش تحقیق، داده محور و پایه اصلی بر کشف دانش از سیستم اطلاعات مدیران ارشد شرکت ملی حفاری بنا نهاده شد. است. از استاندارد جهانی CRISP-DM جهت انجام فرایند تحقیق استفاده شد. جامعه پژوهش کلیه اطلاعات موجود در سیستم اطلاعات مدیران ارشد در رابطه با بخش خدمات در بازه زمانی 1390- 1397 برابر با 1.135.237 بود. دادهها به کمک مدلهای داده کاوی مورد تحلیل قرار گرفت. یافتهها: نتایج نشان داد بیشترین نوع تماس یعنی بالاترین فراوانی طبقه مشکلات مربوط به گروه بهداشت سرویس بهداشتی و در زمره خدمات آشپرخانه بیشترین تعداد تماسها بوی نامطبوع در غذا بود. همچنین نرخ وجود مشکلات بهداشتی و عدم وجود سیستم های تهویه در کمپ ها عدم بهداشت راهروهای کمپ و اتاق ها، نبود ملحفهها و رو تختیهای تمیز، عدم بهداشت در آشپرخانه، ایراد در غذا، وجود بوی نامطبوع در غذا، عدم جمعآوری زبالهها، به موقع نبودن غذاها، اشکالات در منو، نبود وسایل بهداشتی در اتاق ها، تمیز نبودن غذاخوری، مشکل در سرویسدهی، وجود ضایعات، نبود بهداشت اطراف کمپ، برنامهریزی نشدن مناسبتها، نبود آرامش اطراف کمپها، آلوده بودن هوا، عدم رضایت کارکنان از مسئولین خدمات، نبود وسایل تمیزکننده، آب گرفتگی سرویسهای بهداشتی، نبود خدمات رفاهی در اتاقهای کمپ مانند تلویزیون و ...، مشکلات خدماتی برقی، ضعف خدمات خنک کنندهها از جمله مشکلات اردوگاهها به شمار میآیند. نتیجهگیری: تکنیک داده کاوی روشی مناسب جهت بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاهی شرکت ملی حفاری ایران است.
nazari F, matour G. Influence of senior managers information system on the quality of camp services of National Iranian Drilling Company using data mining technique. 3 2019; 1 (4) :59-69 URL: http://somjournal.ir/article-1-50-fa.html
نظری فریبا، مطور قاسم. بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاهی شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تکنیک داده کاوی. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (4) :59-69