[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( پاییز 1398 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 40-28 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی امکان تصحیح عناصر ساختاری جهت‌گیری بازار با رویکرد فرایندی
فیروزه نقیلو ، عادل آذر
چکیده:   (1501 مشاهده)
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی امکان تصحیح عناصر ساختاری جهت‌گیری بازار در صنایع فعال شهرک صنعتی رشت با رویکرد فرآیندی می‌باشد.
روش‌شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشی کاربردی محسوب می‌شود و از نظر روش پژوهش یک پژوهش توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه صنایع فعال شهرک صنعتی رشت می‌باشد که بیشتر از 200 شرکت می‌باشد که از این بین بر اساس جدول مورگان برای نمونه‌گیری استفاده شد. بر این مبنا، تعداد 130 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شدند و از نرم افزارSPSS 22 و PLS 2 استفاده شد. مطالعه حاضر بر این ایده متمرکز است که پیاده‌سازی اطلاعات بازار جزء یک پروسه می‌باشد. این مطالعه جهت‌گیری بازار را تجزیه کرده و بر اهمیت بررسی رابطه بین فعالیت‌های مختلف و مرتبط با اطلاعات بازار و گرایش بازار را تاکید می‌کند.
یافته‌ها: در بین مؤلفه‌ها تمرکز با میانگین 3/62 دارای بیشترین میانگین و انتشار اطلاعات با میانگین 3/45 دارای کمترین میانگین است. تمرکز بر روی روابط مستقیم و غیرمستقیم بین انتشار و پاسخگویی تأثیر می‌گذارد. در مسیر غیرمستقیم، سطوح بالایی از تمرکز تأثیر انتشار اطلاعات درباره پاسخگویی را کاهش می‌دهد.
نتیجه‌گیری: انتشار وسیع اطلاعات تلف کننده ترین کار بوده و می‌توانست به‌طور بالقوه حواس کارکنان را پرت کند و موجب شود تا کارکنان سطوح پایین از تصمیم‌گیری درست دور شوند.
واژه‌های کلیدی: جهت گیری بازار، تولید اطلاعات، انتشار اطلاعات، تمرکز
متن کامل [PDF 998 kb]   (172 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: استراتژی‌های بازاریابی و تحقیقات بازار در مدیریت خدمات
انتشار: 1402/4/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

naghiloo F, azar A. Investigating the Possibility of Structural Elements Correction of Market Orientation with Process approach. 3 2019; 2 (1) :28-40
URL: http://somjournal.ir/article-1-54-fa.html

نقیلو فیروزه، آذر عادل. بررسی امکان تصحیح عناصر ساختاری جهت‌گیری بازار با رویکرد فرایندی. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 2 (1) :28-40

URL: http://somjournal.ir/article-1-54-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( پاییز 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4660