هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی امکان تصحیح عناصر ساختاری جهتگیری بازار در صنایع فعال شهرک صنعتی رشت با رویکرد فرآیندی میباشد. روششناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف، پژوهشی کاربردی محسوب میشود و از نظر روش پژوهش یک پژوهش توصیفی ـ پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه صنایع فعال شهرک صنعتی رشت میباشد که بیشتر از 200 شرکت میباشد که از این بین بر اساس جدول مورگان برای نمونهگیری استفاده شد. بر این مبنا، تعداد 130 شرکت به عنوان نمونه انتخاب شدند و از نرم افزارSPSS 22 و PLS 2 استفاده شد. مطالعه حاضر بر این ایده متمرکز است که پیادهسازی اطلاعات بازار جزء یک پروسه میباشد. این مطالعه جهتگیری بازار را تجزیه کرده و براهمیت بررسی رابطه بین فعالیتهای مختلف و مرتبط با اطلاعات بازار و گرایش بازار را تاکید میکند. یافتهها: در بین مؤلفهها تمرکز با میانگین 3/62 دارای بیشترین میانگین و انتشار اطلاعات با میانگین 3/45 دارای کمترین میانگین است. تمرکز بر روی روابط مستقیم و غیرمستقیم بین انتشار و پاسخگویی تأثیر میگذارد. در مسیر غیرمستقیم، سطوح بالایی از تمرکز تأثیر انتشار اطلاعات درباره پاسخگویی را کاهش میدهد. نتیجهگیری: انتشار وسیع اطلاعات تلف کننده ترین کار بوده و میتوانست بهطور بالقوه حواس کارکنان را پرت کند و موجب شود تا کارکنان سطوح پایین از تصمیمگیری درست دور شوند.
naghiloo F, azar A. Investigating the Possibility of Structural Elements Correction of Market Orientation with Process approach. 3 2019; 2 (1) :28-40 URL: http://somjournal.ir/article-1-54-fa.html
نقیلو فیروزه، آذر عادل. بررسی امکان تصحیح عناصر ساختاری جهتگیری بازار با رویکرد فرایندی. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 2 (1) :28-40