[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( پاییز 1398 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 89-67 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین پیشران های موثر بر توسعه برند فوتبال ایران با رویکرد فازی خاکستری
نگار قلی پور ، حسین عیدی ، بهرام یوسفی ، فرزاد امیری
چکیده:   (1537 مشاهده)
هدف: برند به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود هر سازمان است، لذا بررسی عوامل مؤثر بر توسعه برند در هر سازمانی ازجمله لیگ برتر فوتبال ایران حیاتی است. بر همین اساس تحقیق حاضر به بررسی پیشران‌های مؤثر بر توسعه برند لیگ برتر فوتبال ایران بر اساس ماتریس مشاوران گروه بوستون و تحلیل روابط خاکستری فازی پرداخت.
روش‌شناسی: جامعه آماری این تحقیق اعضای هیئت علمی با حیطه تخصصی بازاریابی ورزشی، کارشناسان و متخصصان فعال در لیگ برتر فوتبال و همچنین مدیران عملیاتی لیگ و برخی افراد آگاه به موضوع (از جمله پژوهشگران حوزه بازاریابی و برندینگ در فوتبال) پژوهش بودند. در بخشی کیفی (18 نفر) با روش گلوله برفی و در بخش کمی با روش نمونه‌گیری غیراحتمالی قضاوتی (نظر خبرگان) 113 نفر به عنوان نمونۀ آماری پژوهش انتخاب شدند. در بخش کیفی داده‌ها بر اساس روش تئوری زمینه‌ای تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش فازی خاکستری در نرم افزار اکسل انجام گرفت.
یافته‌ها: در بخش کیفی 187 نشان مؤثر بر توسعه برند لیگ شناسایی و سپس در کد گذاری محوری در 35 مفهوم و در مرحله کدگذاری انتخابی در 10 مقوله دسته بندی شدند. در بخش کمی با بهره‌گیری از روش کمی تحلیل داده‌ها و روابط خاکستری فازی وضعیت راهبردی در هریک از ابعاد و مؤلفه‌های تقویت برند بررسی شد. نتایج نشان داد که تمامی عوامل در خانه پرسش قرار داشتند.
نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های پژوهش، ضروری است مدیران و مسئولین لیگ برتر فوتبال کشور با توجه به اهمیت رسیدگی به مؤلفه‌های شناسایی شده و بستر سازی مناسب، زمینه تقویت برند لیگ برتر را فراهم آورند.
واژه‌های کلیدی: توسعه برند، لیگ برتر فوتبال، ماتریس گروه مشاوران بوستون.
متن کامل [PDF 1133 kb]   (206 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی‌های بازاریابی و تحقیقات بازار در مدیریت خدمات
انتشار: 1402/4/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

gholipour N, eidi H, yosefi B, amiri F. Investigating Factors Affecting the Development of Iranian Football Brand using the gray fuzzy approach and the matrix of Boston Group consultants. 3 2019; 2 (1) :67-89
URL: http://somjournal.ir/article-1-66-fa.html

قلی پور نگار، عیدی حسین، یوسفی بهرام، امیری فرزاد. تبیین پیشران های موثر بر توسعه برند فوتبال ایران با رویکرد فازی خاکستری. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 2 (1) :67-89

URL: http://somjournal.ir/article-1-66-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( پاییز 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4660