هدف:بررسی تأثیر عوامل مدیریت ارتباط با مشتری بر قصد خرید دانشجویان بر اساس ویژگیهای تبلیغات رسانههای اجتماعی میباشد. روششناسی: جامعه آماری تحقیق شامل کلیه دانشجویانی هستند که به صورت آنلاین نسبت به خرید اقدام مینمایند. این پژوهش از نوع دسته مطالعات توصیفی میباشد. ابزار پژوهش پرسشنامه استاندارد که با مقیاس 5 گزینهای لیکرت امتیازدهی شده است. برای بررسی روایی ابزار تحقیق از روش روایی محتوا و تعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. با توجه به تعداد نمونه 384 پرسشنامه کامل و معتبر به روش نمونهگیری غیر تصادفی در دسترس جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیلهای اطلاعات جمع آوری شده با استفاده از معادلات ساختاری و تحلیل دادههای به وسیلهی نرم افزار SPSS22 و SMART PLS2 انجام گردیده است. یافتهها: سه عامل تعامل، ارتباط درک شده و رضایت مولفه های مدیریت ارتباط با مشتری و سه عامل انگیزه لذت بخشی، امید به عملکرد و آگاهی بخشی سه عامل تبلیغات رسانههای اجتماعی در نظر گرفته شده است. این مطالعه نشان داد که امید به عملکرد، تعامل بر امید به عملکرد، تعامل بر انگیزه لذت بخشی، آگاهی بخشی و ارتباط مثبتی بر قصد خرید مشتریان محصولات ارائه شده در تبلیغات رسانههای اجتماعی دارد. نتیجهگیری: این مطالعه راهنماییهایی نظری و عملی در مورد چگونگی برنامهریزی و پیادهسازی اثر بخش بازاریابان در تبلیغات خود بر روی سیستم عاملهای رسانههای اجتماعی ارائه میدهد.
taghizadeh joorshari M R, hosseinzadeh A, ebrahimi N. The effect of influencing factors on students' purchasing intention in social media, considering the role of social media advertising features. 3 2019; 2 (1) :41-66 URL: http://somjournal.ir/article-1-59-fa.html
تقی زاده جورشری محمد رضا، حسین زاده آرزو، ابراهیمی نیلو فر. بررسی تأثیر عوامل مدیریت ارتباط با مشتری بر قصد خرید دانشجویان بر اساس ویژگیهای تبلیغات رسانههای اجتماعی. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 2 (1) :41-66