:: دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 131-104 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی عوامل موثر بر بهره‌وری سازمان‌های آموزشی واستفاده کارآموزان از آموزش‌های الکترونیکی (مورد مطالعه: مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته رشت)
فاطمه پیرو اولیاء ، مرضیه فریدی ماسوله ، مهرعلی همتی نژاد
چکیده:   (2411 مشاهده)
هدف: هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی عوامل موثر بر بهره وری سازمان‌های آموزشی و استفاده کارآموزان از آموزش‌های الکترونیکی در مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته رشت می‌باشد.
روش‌شناسی: این پژوهش از نوع تحقیق توصیفی پیمایشی بوده و از نظر هدف نیز جزء تحقیقات کاربردی طبقه بندی می‌گردد. همچنین به دلیل این که به بررسی رابطه میان متغیرها می‌پردازد از نوع تحقیقات توصیفی   همبستگی است.
یافته‌ها: نتایج این پژوهش نشان داد که بین توانایی رسانه (با t آماری 6/106 و ضریب مسیر 0/432)، روابط اجتماعی (با t آماری 3/336 و ضریب مسیر 0/129)، تجربه رسانه (با t آماری 2/015 و ضریب مسیر 0/092)، رفتار پذیرش ICT (با t آماری 8/189 و ضریب مسیر 0/396)، سواد اطلاعاتی (با t آماری 62/665 و ضریب مسیر 0/09) و مهارت دیجیتال (با t آماری 3/432 و ضریب مسیر 0/152) با بهره وری رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: نتایج این پژوهش حاکی از آن بود که بین توانایی رسانه، روابط اجتماعی، تجربه رسانه، رفتار پذیرش ICT، سواد اطلاعاتی و مهارت دیجیتال با بهره وری در مرکز آموز مهارت‌های پیشرفته شهر رشت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: توانایی رسانه، روابط اجتماعی، تجربه رسانه، رفتار پذیرش فن آوری اطلاعات و ارتباطات، سواد اطلاعاتی، مهارت دیجیتال، بهره وری.
متن کامل [PDF 448 kb]   (673 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت خدمات
انتشار: 1399/4/9


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها