[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) ::
جلد 1 شماره 1 صفحات 140-119 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه کیفیت خدمات با ارزش ویژه برند (مورد مطالعه: مشتریان بانک ملی استان گیلان)
سید عباس ابراهیمی ، ساره خمامی
چکیده:   (4155 مشاهده)
هدف: کیفیت خدمات به‌عنوان یک پیش‌بینی کننده مهم ارزش ویژۀ برند است که موجب می‌شود مشتریان یک برند را نسبت به برندهای رقیبش، انتخاب نمایند. هدف از اجرای تحقیق حاضر بررسی رابطه کیفیت خدمات با ارزش ویژه برند با توجه به نقش میانجی‌گر اعتبار ادراک شده و ارزش ادراک شده در بین مشتریان بانک ملی استان گیلان است.
روش‌شناسی: این تحقیق را می‌توان از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از لحاظ نوع روش توصیفی، از نوع همبستگی دانست؛ از نظر جمع آوری داده‌ها، تحقیق میدانی محسوب می‌شود. جامعه آماری این تحقیق متشکل از مشتریان بانک ملی استان گیلان است که تعداد 318 نفر بر اساس فرمول جامعه نامحدود کوکران و روش غیر احتمالی در دسترس انتخاب شدند و داده‌های مورد نیاز با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمع‌آوری گردید. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS25 و Smartpls2 و به روش کمترین مربعات جزئی تحلیل شدند.
یافته‌ها: یافته‌های تحقیق حاکی از آن است که کیفیت خدمات با ارزش ویژه برند، اعتبار ادراک شده و ارزش ادراک شده رابطه دارد؛ همچنین ارزش ادراک شده و اعتبار ادراک شده نیز با ارزش ویژه برند رابطه دارند. 
نتیجه‌گیری: با­توجه به یافته‌­های تحقیق حاضر می‌توان نتیجه گرفت که بانک ملی می‌تواند از طریق افزایش سطح کیفیت خدمات، ارزش ویژه برند، اعتبار و ارزش ادراک شده، برند خود را در بین مشتریان بهبود بخشیده و از مزیت رقابتی بهتری بهره‌مند شود.
واژه‌های کلیدی: ارزش ویژه برند، اعتبار ادراک شده، ارزش ادراک شده، کیفیت خدمات، بانک ملی استان گیلان
متن کامل [PDF 604 kb]   (1474 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1397/8/26
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebrahimi S A, Khomami S. A Study of the Relationship between Quality of Service and Brand Equity (Case Study: Customers of Bank Melli of Guilan province). 3 2018; 1 (1) :119-140
URL: http://somjournal.ir/article-1-26-fa.html

ابراهیمی سید عباس، خمامی ساره. بررسی رابطه کیفیت خدمات با ارزش ویژه برند (مورد مطالعه: مشتریان بانک ملی استان گیلان) . فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (1) :119-140

URL: http://somjournal.ir/article-1-26-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 1 - ( پاییز 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645