[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1397 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 17-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر رضایت دانشجویان با میانجی‌گری رضایت شغلی کارکنان و کیفیت خدمات دانشگاه
محسن اکبری ، سید حسن آل طه ، میلاد هوشمند چایجانی
چکیده:   (4289 مشاهده)
هدف: آموزش عالی طی سالیان اخیر همسو با تحولات محیطی با تغییرات زیادی روبرو بوده است. تحولاتی مانند گسترش آموزش عالی فرامرزی، گسترش رقابت بر سر منابع محدود، افزایش تعداد دانشگاه‌ها و مؤسسات ارائه‌ دهنده خدمات آموزش عالی، باعث شده است که این مؤسسات علاوه بر توجه به رضایت‌مندی کارکنان و اعضای هیات علمی خود، برای شناسایی انتظارات و نیازهای دانشجویانشان نیز تلاش کنند و به دنبال ارائه خدمات باکیفیت به آن‌ها باشند. بنابراین ضرورت توجه به مشتری مداری و بهبود کیفیت خدمات در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، اهمیت پژوهش در این زمینه را نیز افزایش داده است.
روش‌شناسی: در تحقیق حاضر از تکنیک مدل­‌سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. برای این منظور از طریق ابزار پرسشنامه، به دلیل آنکه سطح تحلیل در روش­شناسی تحقیق حاضر «گروه­‌های آموزشی» است، از میان 43 گروه آموزشی دانشگاه گیلان (متشکل از 375 نفر از دانشجویان دانشگاه گیلان، 208 نفر از اعضای هیات‌علمی و 86 نفر از کارشناسان آموزش دانشگاه گیلان) اقدام به جمع‌­آوری داده‌­ها شد و داده‌های جمع‌آوری شده با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و Smart PLS 2 مورد پردازش قرار گرفتند.
یافته‌ها و نتیجه‌گیری: نتایج تحلیل و برازش مدل تحقیق نشان دادند که بازاریابی داخلی چه به صورت مستقیم و چه با واسطه کیفیت خدمات و رضایت شغلی کارکنان و اعضای هیات علمی، بر رضایت دانشجویان تاثیر دارد.
واژه‌های کلیدی: بازاریابی داخلی، کیفیت خدمات، رضایت دانشجو، رضایت شغلی، آموزش عالی
متن کامل [PDF 629 kb]   (1068 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مشتری‌مداری در سازمان‌های خدماتی
انتشار: 1398/6/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Akbari M, Aletaha S H, Hooshmand Chaijani M. Investigating the impact of internal marketing on student satisfaction with mediation of employees ' job satisfaction and service quality.. 3 2018; 1 (2) :1-17
URL: http://somjournal.ir/article-1-34-fa.html

اکبری محسن، آل طه سید حسن، هوشمند چایجانی میلاد. بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر رضایت دانشجویان با میانجی‌گری رضایت شغلی کارکنان و کیفیت خدمات دانشگاه. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1397; 1 (2) :1-17

URL: http://somjournal.ir/article-1-34-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.1 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645