[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) ::
جلد 1 شماره 3 صفحات 103-86 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش سیگمای انسانی در بهبود عملکرد سازمان های ورزشی
پروین باقرپور ، منصور کارنیا شفارود
چکیده:   (2132 مشاهده)
هدف: بررسی نقش سیگمای انسانی در بهبود عملکرد سازمان‌های ورزشی.
روش­شناسی: با استفاه از جدول انتخاب نمونه مورگان، 560 نفر (380 ورزشکار و 180 عوامل اجرایی) به شکل خوشه‌­ای انتخاب و نمونه‌­های این تحقیق را تشکیل دادند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌­ها از از تحلیل عاملی تأییدی برای برازش الگو استفاده شد. برای آزمون فرضیه­‌های تحقیق از آزمون کلموگراف اسمیرونف برای تشخیص توزیع طبیعی داده‌­ها استفاده شد. همچنین جهت تعیین ارتباط بین متغیرها از آزمون همبستگی اسپیرمن و آزمون کروسکال والیس استفاده شد. به منظور تحلیل اطلاعات در این تحقیق از نرم افزار  SPSS 24بهره گرفته شد.
یافته‌ها: تحلیل عاملی پرسش­نامه­‌های مشارکت مشتریان، چهار عامل، مشارکت کارکنان، سه عامل و عملکرد، چهار عامل را نشان داد و ضریب پایایی متغیرهای پرسش­نامه از0/91 تا 0/96 متغیر بود. برای تحلیل داده‌­ها از ضریب همبستگی مناسب و تحلیل معادلات ساختاری با استفاده از نرم ­افزار تحلیل آماری استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد، بین سیگمای انسانی، عملکرد، مشارکت کارکنان، مشارکت مشتری رابطه معناداری وجود دارد.
نتیجه‌گیری: لازم است سازمان­‌های ورزشی از روش سیگمای انسانی برای بهبود فرایند مدیریت کارکنان و مشتریان در درون سازمان استفاده کنند تا موفقیت مالی، رشد سریع تر سازمان ورزشی، مشارکت انسانی و تمرکز هزینه را در پی داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: سیگمای انسانی، عملکرد، باشگاه های تناسب اندام
متن کامل [PDF 246 kb]   (502 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: منابع انسانی و رفتار سازمانی در مدیریت خدمات
انتشار: 1399/4/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bagherpour P, karnia shafaroud M. The role of human sigma in improving the performance of sports organizations. 3 2019; 1 (3) :86-103
URL: http://somjournal.ir/article-1-36-fa.html

باقرپور پروین، کارنیا شفارود منصور. نقش سیگمای انسانی در بهبود عملکرد سازمان های ورزشی. فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 1 (3) :86-103

URL: http://somjournal.ir/article-1-36-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 3 - ( بهار 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645