[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
::
بانک‌ها و نمایه نامه‌ها


..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 2، شماره 1 - ( پاییز 1398 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 27-9 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی استراتژی های بازاریابی بر ارزیابی خرید آنلاین: تبیین نقش ریسک درک شده، اعتماد و قصد خرید مشتری(مطالعه موردی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)
حمید خداداد حسینی ، پرویز احمدی ، محمد سپهری پسند
چکیده:   (912 مشاهده)
هدف: تحقیق حاضر به دنبال بررسی استراتژی‌های بازاریابی بر ارزیابی خرید آنلاین و تبیین نقش ریسک درک شده، اعتماد و قصد خرید مشتری می‌باشد.
روش‌شناسی: این تحقیق از لحاظ هدف یک تحقیق کاربردی- توسعه‌ای و از نظر روش گردآوری داده‌ها از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان سایت دیجی کالا در شهر رشت هستند که حداقل یک بار از این سایت خرید کرده‌اند. از این جامعه، نمونه‌ای به حجم 399 نفر و به روش نمونه‌گیری اتفاقی انتخاب شد. برای گردآوری داده‌های پژوهش، پرسشنامه استاندارد حاوی 44 سؤال طراحی گردید. پایایی پرسشنامه توسط خبرگان و متخصصان در این مطالعه با ضریب آلفای کرونباخ که مقدارش بالای 0/7 شد بررسی و تائید گردید. همچنین بررسی داده‌های پژوهش و آزمون فرضیه‌های پژوهش از طریق آمار توصیفی و استنباطی با به کارگیری نرم‌افزارهای SPSS22 و Amos22 انجام گرفت.
یافته‌ها و نتیجه‌گیری: نتایج نشان داد که استراتژی‌های بازاریابی محصول بر ریسک‌های قیمت و کیفیت محصول تأثیر معناداری دارد. استراتژی‌های بازاریابی فروشگاه اینترنتی بر ریسک‌های کیفیتی تأثیر معناداری دارد ولی بر ریسک‌های امنیتی تأثیر ندارد. ریسک‌های قیمت محصول و ریسک‌های کیفیت محصول بر یکدیگر تأثیر معناداری دارند. ریسک‌های کیفیت محصول و ریسک‌های کیفیتی بر یکدیگر تأثیر معناداری دارند. ریسک‌های قیمت و کیفیت محصول بر اعتماد مشتری به محصول تأثیر معناداری دارد. ریسک‌های کیفیتی و امنیتی بر اعتماد مشتری به فروشگاه تأثیر معناداری دارد. اعتماد مشتری به محصول و فروشگاه بر قصد خرید آنلاین تأثیر معناداری ندارد و در نهایت قصد خرید آنلاین بر ارزیابی خرید آنلاین تأثیر معناداری دارد.
واژه‌های کلیدی: استراتژی های بازاریابی، ارزیابی خرید آنلاین، ریسک درک شده، اعتماد، قصد خرید.
متن کامل [PDF 863 kb]   (134 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: استراتژی‌های بازاریابی و تحقیقات بازار در مدیریت خدمات
انتشار: 1402/4/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

khodadad hoseini H, ahmadi P, Sepehri Pasand M. Investigating Marketing Strategies on Online Shopping Evaluation: Explaining the Role of Perceived Risk, Trust and Customer Purchase Intention(Case Study of DigiKala Online Store). 3 2019; 2 (1) :9-27
URL: http://somjournal.ir/article-1-52-fa.html

خداداد حسینی حمید، احمدی پرویز، سپهری پسند محمد. بررسی استراتژی های بازاریابی بر ارزیابی خرید آنلاین: تبیین نقش ریسک درک شده، اعتماد و قصد خرید مشتری(مطالعه موردی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا). فصلنامه مدیریت عملیات خدمات. 1398; 2 (1) :9-27

URL: http://somjournal.ir/article-1-52-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 1 - ( پاییز 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
فصلنامه مدیریت عملیات خدمات Journal of Services Operation Management
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645