Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Services Operation Management

فصلنامه مدیریت عملیات خدمات



Volume 2, Number 1 (2019-9)


Challenges of organizational structure development using a hierarchical approach (Case study: Guilan health insurance)
چالش های پیش روی توسعه ساختار سازمانی با بهره گیری از رویکرد سلسله مراتبی (مورد مطالعه: بیمه سلامت استان گیلان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Utility assessment of paper recycling technologies in terms of sustainability dimensions with a multi-criteria decision-making approach
مطلوبیت سنجی تکنولوژی های بازیافت کاغذ با در نظر گرفتن عوامل پایداری با رویکرد چند معیاره
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Factors Affecting the Development of Iranian Football Brand using the gray fuzzy approach and the matrix of Boston Group consultants
تبیین پیشران های موثر بر توسعه برند فوتبال ایران با رویکرد فازی خاکستری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of influencing factors on students' purchasing intention in social media, considering the role of social media advertising features
بررسی تأثیر عوامل مدیریت ارتباط با مشتری بر قصد خرید دانشجویان بر اساس ویژگی‌های تبلیغات رسانه‌های اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Possibility of Structural Elements Correction of Market Orientation with Process approach
بررسی امکان تصحیح عناصر ساختاری جهت‌گیری بازار با رویکرد فرایندی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Marketing Strategies on Online Shopping Evaluation: Explaining the Role of Perceived Risk, Trust and Customer Purchase Intention(Case Study of DigiKala Online Store)
بررسی استراتژی های بازاریابی بر ارزیابی خرید آنلاین: تبیین نقش ریسک درک شده، اعتماد و قصد خرید مشتری(مطالعه موردی فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 4 (2019-9)


Evaluation and ranking of construction sites for solid waste recycling centers using multi-mora technique (Case study: District 22 of Tehran Municipality)
ارزیابی و رتبه‌بندی محل‌های احداث مراکز بازیافت پسماندهای جامد با استفاده از تکنیک مولتی مورا (مطالعه موردی: مراکز بازیافت پسماندهای جامد منطقه 22 شهرداری تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Brand Gender and Consumer-Based Brand Equity on Loyalty with the Role of Satisfaction and Trust (Case Study: Instagram Social Network)
بررسی تأثیر جنسیت برند و ارزش ویژه برند مبتنی بر مصرف کننده بر وفاداری با توجه به نقش رضایت و اعتماد(مطالعه موردی: شبکه اجتماعی اینستاگرام)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Influence of senior managers information system on the quality of camp services of National Iranian Drilling Company using data mining technique
بررسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات اردوگاهی شرکت ملی حفاری ایران با استفاده از تکنیک داده کاوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating and Leveling the Effective Factors on Preventive Maintenance in Roga Gostar Company Using Structural Interpretative Modeling
بررسی و سطح بندی عوامل موثّر بر نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در شرکت روگا گستر با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of Banks' Corporate Social Responsibility on Brand Trust: Considering the Mediating Role of Brand Personality and Brand Image
بررسی اثر مسئولیت اجتماعی بانکها بر اعتماد به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی شخصیت برند و تصویر برند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Knowledge Management System Success Factors on the Real Use of Information Technology in Nurses Working in Rasht Hospitals
بررسی تأثیر عوامل موفقیت سامانه مدیریت دانش بر استفاده واقعی فناوری اطلاعات پرستاران شاغل بیمارستان‌های رشت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 3 (2019-5)


Investigating the Affecting Factors on Productivity in Educational Organizations and Using Trainees Using Electronic Education (Case Study: Rasht Advanced Skills Training Center)
بررسی عوامل موثر بر بهره‌وری سازمان‌های آموزشی واستفاده کارآموزان از آموزش‌های الکترونیکی (مورد مطالعه: مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته رشت)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of human sigma in improving the performance of sports organizations
نقش سیگمای انسانی در بهبود عملکرد سازمان های ورزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Subsidiary Assessment Framework (Case study: Kerman Office Machinery Company)
تبیین چهارچوبی مفهومی و کاربردی برای ارزیابی عملکرد نمایندگی های استانی شرکتهای خدماتی: مطالعه موردی شرکت ماشینهای اداری کرمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Influence of Web Seller Service Marketing Strategy on Purchase Intention on Digikala Social Network Users
تأثیر استراتژی بازاریابی خدمات فروشنده وب بر قصد رفتار خرید در کاربران شبکه اجتماعی دیجی کالا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Workshop Service Improvement on Customer Satisfaction Improvement and the Mediated Effect of Perceived Justice and Emotion on Client Loyalty (Case Study: Central Workshop of South Pars Refinery - Assaluyeh)
تاثیر نقص خدمات کارگاهی در بهبود خدمات با رضایت مشتری و اثر میانجی عدالت و احساسات ادراک شده بر وفاداری ارباب رجوع (مـورد مطالعه: کارگاه مرکـزی پالایشـگاه چهارم پارس جنوبـی – عسلویه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategic Innovation Model for Local Tourism Businesses (Case Study of Guilan Province)
الگوی نوآوری راهبردی برای کسب و کارهای گردشگری محلی (مطالعه موردی استان گیلان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2018-12)


Optimization of a Supply Chain Including Warehouses and Retail Stores Using a Data Mining Technique of Improved Greedy Algorithm
بهینه سازی یک زنجیره تامین شامل انبارها و فروشگاه های خرده فروشی با استفاده از تکنیک داده کاوی حریصانه بهبود یافته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the Effective Factors of conversational skills of managers in business Communications
تعیین عوامل مؤثر مهارت مکالمه ای مدیران در ارتباطات تجاری (مطالعه موردی مدیران فروش شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی استان گیلان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation and ranking of the importance of the mixing elements of marketing services in distributing industry of Iran.
ارزیابی و رتبه بندی اهمیت عناصر آمیخته بازاریابی خدمات در صنعت پخش ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Quality of Life of the Administrative Personnel of Public Hospitals of East Guilan
کیفیت زندگی کارکنان اداری بیمارستان‌های دولتی شرق گیلان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effective Factors on Smoothing of Profit in Service Companies Accepted in Tehran Stock Exchange
بررسی عوامل موثر بر هموارسازی سود در شرکتهای خدماتی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the impact of internal marketing on student satisfaction with mediation of employees ' job satisfaction and service quality.
بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر رضایت دانشجویان با میانجی‌گری رضایت شغلی کارکنان و کیفیت خدمات دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2018-11)


A Study of the Relationship between Quality of Service and Brand Equity (Case Study: Customers of Bank Melli of Guilan province)
بررسی رابطه کیفیت خدمات با ارزش ویژه برند (مورد مطالعه: مشتریان بانک ملی استان گیلان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Ranking Factors Affecting Services Supply Chain Using SWARA Technique (Case Study: Airline Agencies in Bushehr City)
اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر زنجیره تأمین خدمات با استفاده از تکنیک SWARA (مطالعه موردی: آژانس‌های هواپیمایی شهر بوشهر)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Rating Iran's Banks based on CAMEL Indices Using RAM Model
رتبه‌بندی بانک‌های کشور بر اساس شاخص‌های CAMEL با استفاده از مدل RAM
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of the Open Status of "Technology Organization-Environment" and Mutual Service Production on the Performance of Tourism Offices with the Mediating Role of Digital Resources Preparedness
تأثیر باز بودن«تکنولوژی ـ سازمان ـ محیط» و تولید مشترک خدمات بر عملکرد دفاتر خدمات گردشگری با نقش تعدیل گری آمادگی منابع دیجیتال
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-assessment of the Company's Excellence Trend in the Time Series by Analyzing the Quality Cost based on the ARAS Method using Definitive, Interval-Fuzzy Information (Case Study: Ceramic Industry)
خودارزیابی روند تعالی شرکت در سری زمانی با تحلیل هزینه کیفیتی بر مبنای مدل تجمعی اراس مبتنی بر اطلاعات ترکیبی قطعی، فازی بازه‌ای (مطالعه موردی: صنعت سرامیک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Configuration of Service Supply Chain in the Iranian Banking Industry Using an Agent- Based Framework
پیکره‌بندی زنجیره تأمین خدمت با به‌کارگیری رویکرد عامل‌بنیان در صنعت بانکداری ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles